29 december 2015

Een dagje zonder mijn Quilt Quality Manager...


Ondanks de verschillende onderzoeken en medicatie die hij al heeft gehad, is Thijsje nog steeds niet beter. Zo op het eerste zicht is er niks aan te merken: hij eet goed, speelt veel en slaapt de 'gewoonlijke' 23 uur per dag, liefst op mijn Switch! Als het aan hem lag, maakte ik die quilt niet eens af, het is nu al zijn favoriete sprei :o)

Despite the several medical researches and medication, Thijs is still not better. From the outside, he looks O.K.: he eats well, plays a lot and sleeps the 'normal' 23 hours a day, preferably on my Switch! If it was up to him, I didn't need to finish the quilt, it's already his favorite :o)


Maar hij moet heel vaak naar de kattenbak, soms wel een paar keer per uur, en hij heeft opnieuw last van een flinke reutel als hij ademt, dus het probleem met zijn longen lijkt ook nog altijd niet opgelost te zijn... Het is verschrikkelijk om hem elke keer zo te zien en het begint ons ook op te breken, want we hebben al in weken geen fatsoenlijke nachtrust gehad vanwege het geluid dat hij maakt, zowel met ademen als met graven in de kattenbak.

But he has to go to his cat toilet more often then regular, sometimes up to several times each hour, and he has a rasping breath, meaning the problems with his longs are still not solved... It's saddening us to see him not feeling well, but it's affecting us as well, since we haven't had a decent night of sleep over the last couple of weeks, because of the noise he makes both breathing and digging in his litter box.


Vandaag moet ik het een dagje zonder mijn Quilt Quality Manager doen: hij moet voor dagopname naar de dierenkliniek, waar ze zijn blaasprobleem zullen onderzoeken met een echografie en een urineonderzoek en zijn longen met een bronchoscopie en een broncho-alveolaire lavage. Hij moet volledig onder narcose, maar het zouden verder onschuldige en redelijk pijnloze onderzoeken zijn. Hopelijk geeft celonderzoek ons nu eindelijk uitsluitsel over wat er aan de hand is in zijn kleine lijfje en wat we er aan kunnen doen...

Today I will have to work withouth my Quilt Quality Manager: he has to go to the animal hospital again, where they will examine his blatter by taking an echography and a urine sample and his longs with a bronchoscopy and a bronchoalveolar lavage. He has to be fully aneasthesized, but it should be harmless and painless examinations. Hopefully examination of the cells will finally tell us what exactly is going on inside his little body and how to treat it...

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Och lieverd, ik wens je sterkte en hoop dat ze nog te helpen is. Groetjes Wilma

Guusje, zei

Veel sterkte ik hoop dat er snel een oplossing voor hem en jullie komt.

Truus zei

Heel veel sterkte en ach arme Thijs. Hoop voor jullie allemaal dat er nu een goede behandeling voor hem komt en weer helemaal beter wordt.
groetjes, Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Ik hoop dat Tijsje vlug beter wordt. Hopelijk wijzen de onderzoeken de oorzaak uit en kan hij vlug recupereren. Ik duim (en zo heb ik er twee - duimen).
Succes en groetjes
Julienne

monne-floor zei

Je ziet zelf af he'als je dieren ziek zijn ,veel sterkte

jjthor zei

Hope they find the answers blessing to you

Gypsy Quilter zei

Poor wee kitty. I hope they can determine his illness and treatment is available quickly.

Dientje zei

Hopelijk snel de oude Thijs terug. Sterkte. Dientje

Joke zei

Nu maar hopen dat er gauw wat gevonden wordt. Het is zo naar en verdrietig om je beestjes ziek te zien. Heel veel sterkte ermee!

10 zei

Ik duim voor Thijsje dat ze vinden wat hij heeft en dat jullie dan snel allemaal weer kunnen genieten van een goede nachtrust... hij van zijn 23u en jullie een beetje minder lang:)

Ineke zei

Zo zielig voor Thijsje, beterschap voor hem en sterkte met alles!
Dikke knuffel

Tania zei

Ooohhh, die arme stakkerd!
Ik hoop dat alles goed mag gaan en dat hij snel weer de oude wordt en jullie je nachtrust mogen terugvinden.
Groetjes,
Tania

Susanne Hoffmann zei

Dear Ellen, I'm so sorry that Thijsje is going through difficult times these days. The symptoms you described are very similar to symptoms I faced with my loved first cat. After uncounted visits at my vet the diagnosis was finally a weak / insufficient heart. After treating her with the right medicine she could recover and lived on normally.
Of course this doesn't mean that same diagnosis would fit for Thijsje, but all these problems: lung, bladder kidneys we treated without long term success...only in combination with heart medicine we succeeded.
I love your blog and especially the little stories from/about your "quality manager", so I hope he'll get well soon.
I wish you and your family all the best for 2016.
Kind regards
Susa

Anoniem zei

Hopelijk kan de dierenarts Thijsje helpen. Ik weet hoe graag je hem ziet.
Groetjes
Gratienne

Floor zei

Ach, wat een verdrietig einde van het jaar 2015.
Hopelijk komt alles in 2016 weer helemaal goed met Thijs, want ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.
Voor hem is het ook zwaar allemaal.
Ik wens hem veel beterschap en jou een heel goed, creatief en gezond nieuwjaar.

inge zei

hopelijk is hij ondertussen wat beter?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...