23 september 2015

Carrefour Européen du Patchwork - de Amish...


Wat kan ik zeggen... Ik ben maar een middagje op het Carrefour Européen du Patchwork in Sainte Marie aux Mines geweest, maar ik heb er zo veel mooie quilts gezien! Om stil van te worden.

What can I say... I only spend one afternoon at the European Patchwork Meeting in Sainte Marie aux Mines, but I've seen so many beautiful quilts! 


Eerst ging ik langs bij de winkels...

I stopped by the Commercial Area first...



... om 'Dag' te zeggen tegen Jaqueline, Jeannette en Bep - die toevallig ook net daar was...

... to say 'Hi' to Jacqueline, Jeannette and Bep - who was visiting also...


... naar Kristel en Mieke...

... to Kristel and Mieke...


... naar Marta en Inès van Quilt House en Els van Bobbin (vergeten foto's te maken), en nog vele anderen.

... to Marta and Inès from Quilt House and Els from Bobbin (I forgot to make pictures), and many others.


Natuurlijk ging ik niet met lege handen naar huis. Ik had wel in gedachten gehouden dat mijn dozen met lapjes uitpuilen en dat ik niet nog meer dozen wil kopen, dus heb ik mezelf beheerst en maar 4 lapjes en wat roestige belletjes en harten gekocht.

Of course, I made sure I didn't go home empty handed. I did keep in mind though that my fabric boxes are FULL and I don't want to buy more, so I did behave myself and bought only 4 fabrics and some rusty bells and hearts.


Eén van de tentoonstellingen die ik heb bezocht was tentoonstelling 11, in de kerk.

One of the exhibitions I visited was exhibition no. 11 in the church. 



Veel mensen denken bij Amish quilts aan quilts met felle kleuren en een zwarte achtergrond, maar er was nog veel meer te zien.

Many people think of Amish quilts as bright colored quilts with a black background, but there was much more to be seen.


Zoals deze gele. Met de gele muur erachter komt hij eigenlijk niet goed tot zijn recht, maar kijk eens hoe mooi het felle geel is als je hem van dichtbij bekijkt:

Like this yellow one. The yellow wall behind it doesn't do justice to the quilt, but look at the beautiful bright yellow fabric in the next picture:


En deze is meer in pasteltinten gemaakt. Heel mooi!

And here's one in pastel shades. Lovely!



Naast de quilts was er ook nog kleding, speelgoed en veel meer te zien.

Besides the quilts clothing, toys and much more were on display. 


En kijk eens naar die mooie doll quilts! Het begint al meteen te kriebelen om er ook zo een paar te maken!

Look at those cute doll quilts! I definately want to make some of those!


Nog een mooie om je restjes in op te gebruiken...

A beautiful one to use up some of those scraps...



... maar de absolute blikvanger, dat was deze 'witte' Lone Star (hieronder in het midden, en ook op de eerste foto). Hij is gemaakt door een Mennoniete, of doopsgezinde vrouw in 1881, als een huwelijksquilt, en is werkelijk adembenemend. Zo simpel qua patroon en kleur, maar een absoluut meesterwerk. Wil je geloven dat er maar 3 kleine foutjes in de quilt zitten?!

... but the absolute eye-catcher was this gorgeous 'white' Lone Star (below in the middle, and also in the first picture). Made by a Mennonite woman in 1881 as a wedding quilt, it was just breathtaking. It's very simple in color and pattern, but it's an absolute masterpiece. Wouldn't you believe it contains only 3 little flaws?!


Ik heb nog twee andere tentoonstellingen bezocht, maar dat is voor een andere keer.
Ik plaats ook alle foto's van de tentoonstellingen op mijn Facebook pagina, daar kun je ze nog eens allemaal samen zien.

Fijne dag!

I've visited two other exhibitions, but that's for another time. I'll place all pictures on my Facebook page as well, so you can see them all together.

Have a nice day!




5 opmerkingen:

Truus zei

Op een tentoonstelling zie je zoveel moois en krijg je altijd weer zin om ook zoiets te maken.
Prachtig dat geel in de quilt-lijkt wel zonneschijn!
En die poppebedquiltjes wil ik al heel lang maken-patroon ligt klaar....
Ben benieuwd wat je met de hartjes en belletjes gaat doen!
zonnige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

10 zei

Hallo Ellen,

wat een mooie quilts en dan die dolls quilts, zo leuk! Ik heb nog een handgemaakt poppenbedje op zolder staan... daar zou zo'n quiltje heel mooi op passen... en zo wordt een to-do-list steeds langer:-) Groetjes, Martine

Floor zei

Wat een schitterende quilts! Inderdaad wat een quiltwerk bij die laatste foto. Prachtig dat iemand daar geduld voor heeft.
Een paar foutjes horen er in bij de Amish, dat is regel.
Maar restjes opmaken met de poppenquiltjes???
Komen onze restjes dan ooit op?

Corrieneeltje zei

Dag Ellen, daar ben ik weer. Ook jij hebt genoten van Deventer en haar verborgen schatten, de dolls quiltjes zijn wel heel erg schattig en de andere quilt indrukwekkend mooi!

Ellie's Quiltplace zei

@ Truus: ik heb helemaal niet veel met geel, maar deze was schitterend. Ik had mijn quiltwerk mee naar de Elzas en ook veel zin om aan de slag te gaan, maar ik was 's avonds 'moe en voldaan' en heb geen steek meer gedaan!

@ Martine: zo'n poppenquiltje is een leuk tussendoortje ;o)

@ Floor: zelfs met mijn grote quilt zijn mijn restjes nog lang niet op! Haha! Maar ze waren wel heel schattig, die bedjes!

@ Corrie: ooooo wat leuk! Dat is lang geleden! Ik kom zodadelijk bij je kijken :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...