3 november 2014

Karel


Je weet dat ik dol ben op sneeuwmannen en ook dat ik vind dat je nooit genoeg sneeuwmannenquilts kunt hebben. Een sneeuwmanquiltje mocht dan ook dit jaar natuurlijk niet ontbreken! Ik heb hem Karel genoemd, dat past erbij, vind je ook niet? Het was zo'n leuk werkje om te doen: eenvoudig, snel klaar en met een schattig resultaat!
Zie je de roestige belletjes vanonder? Ze rinkelen als de quilt beweegt!
Ik heb mijn quiltje in een weekje gemaakt. Het heeft geen afwerkbies (en dat vind ik super, want ondanks dat ik snel kan naaien, ben ik altijd uuuuuuren aan mijn afwerkbiezen bezig!), het is gewoon rondom genaaid en dan binnenstebuiten gedraaid. Kijk, daar word ik nu blij van!

You know I love snowman and since one can never have enough snowman quilts, I've been working on a new design. I named him 'Karel' (that would be 'Charles' in English). It was such a lovely project to work on: quick, easy and with the cutest result! 
See the rusty bells at the bottom? They jingle when the quilt moves! 
I've finished mine in just a week. It has no binding (which I love, because eventhough I sew quite fast, I always seem to spend hours binding my quilts!), but it's sewn and then turned inside out. Yes, I love it!


Als je ook nog op zoek bent naar een leuk en snel werkje dat zeker op tijd klaar zal zijn voor de winter, of als je gewoon net zo dol bent op sneeuwmannen als ik, neem dan zeker eens een kijkje in onze webwinkel, voor het patroon van 'Karel'!

Fijne dag!

If you're still looking for a fun and quick project to finish in time before Winter, or if you love snowman as much as I do, make sure you'll check out our our web shop, for the 'Karel' pattern!

Have a nice day!

8 opmerkingen:

Irena zei

Hallo Ellen,mooi jouw Karel,mijn dochter noem ik zo,ik heb heel weinig tijd om handwerken,zit ook op de kunstacademie,ook wel heel erg leuk,veel liefs irena

Kate zei

Karel is charming. ^^

Anoniem zei

Ellie...this is just precious :0) perfect for the holiday season.

Truus zei

Wat een leuke kerel is die Karel geworden!
In Schotland ligt al sneeuw-kan Karel daar genieten.
gezellige dag en uitrusten van het verven.
groetjes,Truus uit Drenthe

Ellie's Quiltplace zei

@ Irena: dat is toevallig! Maar hopelijk ziet je dochter niet zo wit als deze Karel ;o)
Kunstacademie is ook leuk. Je kunt niet alles he...

@ Kate: thanks :o)

@ Mari: it is indeed. My colleagues have asked me to make one for the office as well ;o)


@ Truus: ik ben toch blij dat er hier nu nog geen sneeuw ligt hoor. Alles op z'n tijd! Maar het mag wel wat kouder en witter zijn dan vorige winter.
Ik ben zo blij met de geverfde woonkamer, dat kun je je niet voorstellen. Het frist ineens ook mijn hoofd op!

Guusje, zei

Wat is Karel ontzettend leuk.

Tania zei

Jammer, ik ben net aan eentje begonnen, maar deze komt op mijn lijstje voor volgend jaar ;-)

Ellie's Quiltplace zei

@ Guusje: dankjewel :o)

@ Tania: gelukkig lopen quiltpatronen niet weg ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...