27 november 2012

Garen...


Een tijdje geleden kocht ik prachtige kleuren borduurgaren. Ik gebruik gewoonlijk DMC, omdat zij veel verschillende kleuren garen hebben en het is in de meeste winkels verkrijgbaar. Maar, de afgelopen paar jaar merkten we dat DMC niet die specifieke warme herfst- en winterkleuren heeft die in veel quiltstoffen voorkomen, en die we nodig hadden voor het appliceren met de festonsteek.

A while ago, I bought some of the nicest colors of embroidery threads. I usually use DMC, since they have a wide range of colors and it's available in most shops. But, over the years, we noticed that DMC doesn't have those specific autumny and wintery colors, which are common in quilting fabrics, and which we needed for fusible webbing appliqué.


Jacqueline verkoopt in haar winkel verschillende kleuren Venus borduurgaren. Venus heeft wél die specifieke kleuren, dus kocht ik er een aantal als voorraad voor thuis.

Jacqueline has quite a range of Venus embroidery thread in her shop. Venus does have those specific colors, so I choose some of the most beautiful colors to buy.


Het ziet er best leuk uit zo, een dienblaadje vol warme kleuren garen, maar ik ga ze toch op de kartonnen kaartjes wikkelen, en veilig opbergen voor licht, stof en Thijsje ;o)
O ja, de Double Chocolat Mini Charm Packs op de foto zijn zo schattig en ik kon dan ook niet weerstaan om er 2 mee te nemen. Ik heb al een ontwerp in gedachten, nu nog tijd...! Enig idee waar ik dat kan kopen?

Fijne dag!

These threads do look lovely displayed like this, but I must wind them on the cardboard cards and store them safe from light, dust and Thijsje ;o)
Oh, the Double Chocolat Mini Charm Packs in the picture are so cute and I couldn't resist to buy two of them. I do have designed a quilt to use them in, but all I need now is time...! Any store where I can buy that?

Have a nice day!

15 opmerkingen:

Annelies zei

Ziet er mooi uit, maar toch kom ik met DMC ook heel ver hoor.

Carin zei

Mooie kleuren zijn dat en ik ben benieuwd wat je van je charmpacks gata maken.
Als je eenmaal weet waar tijd te koop is dan hoor ik het graag :-)

Marguerite zei

Heerlijk hé zo'n hobby. We kunnen gewoon genieten van het kijken naar mooi garen en kleine lapjes. En dan heerlijk dagdromen wat we er van gaan maken. Ik ben heel benieuwd wat je gaat maken. Dus laat de boel de boel en ga lekker aan de slag. Of hou je ons lekker in spanning.
Groetjes Marguerite

GRANNY'S HOUSE zei

Mooie kleurtjes heb je uitgezocht, ik hou het nog even bij dmc.
Als je trouwens de winkel hebt gevonden met tijd, dan hoor ik het graag van jou ;-)

Groetjes
Ines

Unknown zei

De winkel met tijd heb ik ook nog steeds niet gevonden

Carine zei

Ik gebruik al lang garen van Venus en heel tevreden over.
Als je dat kon kopen tijd ben ik direct voorstander :-)
Kijk ook al uit naar het nieuwe engelenquiltje.
groetjes Carine

AnitaS zei

Mooie kleuren garen. Als je het winkeltje met tijd gevonden heb geef je dan een seintje?

Miriam zei

Gelukkig zag iik dat Jacqueline ook jouw patronen verkoopt, kan ik ze meteen van de week meenemen. Hele leuke winkel..ik heb van haar de basiscursus gehad..Groetjes Miriam.

monne-floor zei

Ik heb van een vriendin nog borduurgaren gekregen,die zeker 20j
oud is dus nieuwe kopen moet ik niet,ik zie wel welke nog mooi van kleur zijn.nog veel plezier met je aankopen.Groetjes van Simonne;

Marie-José zei

Wat ziet het er weer snoepering uit zo dat setje stofjes met garen. Je zou er zo weer iets nieuws mee beginnen;-)
Maar net als Annelies kom ik ook een heel eind met DMC. Vind alleen dat DMC erg afgeeft op de stof? Hoe zit dat met Venus?

Anoniem zei

Ja hele warme kleuren zie ik wel. Je charme pakjes zijn ook mooi. Veel plezier met je mooie aankopen. Groetjes Wilma

inge zei

inderdaad heel leuke kleuren! past helemaal bij deze tijd van het jaar

Ellie's Quiltplace zei

@ Annelies: ik normaal ook, maar er zijn een aantal kleuren die ze niet hebben. Gelukkig vult het elkaar dan weer mooi aan. Voor stitchery's gebruik ik overigens altijd DMC. Dat is gemakkelijker voor onze patronen.

@ Carin: een heel eenvoudige quilt. Met zulke lapjes moet je niet teveel knippen en doen, gewoon als vierkantjes zullen ze ook heel mooi uitkomen.

@ Marguerite: ik zal jullie en mezelf nog even in spanning houden wat betreft de kleine lapjes. Ik moet eerst andere dingen afmaken. Als ik aan teveel tegelijk werk maak ik namelijk niks af!

@ Ines, Mupminoes, AnitaS: als ik een adresje heb, laat ik het zeker weten! ;o)

@ Carine: ik ben het engeltje aan het quilten, het wordt een schatje :o)

@ Miriam: het is zeker een leuke winkel! Ik vind er altijd veel te veel moois. Doe je haar de groeten van mij als je haar ziet?

@ Simonne: heerlijk om die garens dan uit te zoeken, ze op te bergen en er gewoon af en toe naar te kijken. Als je gekregen garens of stoffen gebruikt, geeft het meteen iets speciaals aan je werk.

@ Marie-José: ik heb geen problemen met DMC? Met Venus trouwens ook niet. Zowel droog(pluizen) als gewassen geeft het bij mij niet af. Het houdt keurig zijn kleur vast.

@ Wilma: dankjewel :o)

@ Inge: ik ben er helemaal verliefd op. Je zou ze toch zo op tafel laten liggen? Dat is eens iets anders dan een bos bloemen ;o)

Unknown zei

Preciosos los hilos y las telas¡

Me encantan los colores.....

Besos.....muaccccccccc

Anoniem zei

Hello Ellie, lovely threads! This is my new blog, Ann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...