30 september 2012

Over 'n oude dame en tijd die snel vooruit gaat...


Alweer 5 jaar geleden vond ik de perfecte stoffen voor een quilt die ik al heel lang wilde maken. Ik maakte het eerste blok en daarna het tweede en het derde. Soms maakte ik een paar blokken per week, soms deed ik een paar weken over één blok.

Already 5 years ago, I finally found the perfect fabrics for a quilt I wished to make since long. I started making the first block, and then the second and the third, sometimes a few a week, sometimes 1 every few weeks.


Zo gaandeweg werd deze 'oude dame' me erg dierbaar. Tot ik ineens bedacht dat het al meer dan 7 maanden geleden was dat ik haar nog had uitgenodigd. Ze zeggen 'time flies when you're having fun' en ik kan niet anders dan dat beamen. Ik ben met veel plezier aan een aantal andere projecten bezig geweest en ik heb Jane een beetje uit het oog verloren...

Along the way, this 'dear old lady' became a close friend. Untill all of a sudden, I realized that it was more then 7 months that I invited her in. They say time flies when you're having fun, and I must agree. I worked on several projects, and somehow I forgot about Jane...


Terwijl ik me dat realizeer, bedenk ik dat ik vandaag best weer eens een blok kan maken. Immers, ik wil deze quilt al maken sinds ik nog maar net kon quilten en ik zou ook graag van het eindresultaat van deze quilt genieten. Dus, als je me zoekt vanavond: ik ben aan blok F-12 bezig!

Fijne dag!

Realizing that, I think today will be a good day to make a new block. After all, I've been wanting to make this quilt since I started quilting and I do want to enjoy the final result one day. So if you're looking for me tonight, I'll be working on block F-12.

Have a nice day!


16 opmerkingen:

inge zei

veel plezier ermee

Conny's-blog zei

Veel plezier met het verder gaan aan deze mooie quilt............gr.Conny

Nardy zei

Ze wordt erg mooi Ellie, gewoon elke maand een blokje, dan komt ze vanzelf af! Groetjes Nardy

Deb zei

Oh she is just beautiful!! I think that the colors you have used for this are wonderful. I'm in awe!

Annelies zei

Bij mij was het al weer een jaar gelden dat ik er aan had gewerkt. Ook bij mij is er weer aan gewerkt, want wat is het toch een bijzondere quilt.

Irena zei

zo jij ben al eindje op weg ik heb pas 3 blokjes,hihihi,is ook zo priegel werkje.groetjes irena

Anoniem zei

Oude liefde roest niet ;o) Ik vind het een pracht en als ik al die kleine stukjes zie waaruit een blok bestaat dan denk ik oei het is een bewerkelijke maar heel mooi uitgedachte quilt .
fijne week !

Unknown zei

¡ Wonderful ¡

http://wwwesenciasdelavandaytelas.blogspot.com.es/

http://www.dearquilter.blogspot.com.es/

Love and Kisses.muacccccccc

AnitaS zei

Het is en blijft een mooie quilt waar je in je eigen tempo aan kunt werken.

Birgitte aka Bietje zei

Wat blijft dit toch een prachtige quilt. Ik heb hem vandaag al op een paar blogs voorbij zien komen. Misschien ijvert dat voor jou ook wat meer. Als je hem bij anderen wat vaker ziet. Succes.

Anoniem zei

Wat is die toch mooi.... en die kleuren. Ja, geniet er maar van. Groetjes Wilma

Roos zei

Wat is ze toch een plaatje... veel plezier met Sjaantje vandaag.
Groetjes Roos

Ellie's Quiltplace zei

@ Inge, Conny, Wilma, Roos: dankjewel!

@ Nardy, AnitaS: toen ik begon wilde ik elke week 2 blokjes maken. Dat kwam er al snel niet meer van. Soms waren het er meer, soms waren het er geen. Ik heb daarom besloten om eraan te werken wanneer ik wil, maar het was toch even schrikken dat ik hem al zo lang niet meer had opgepakt. Ik ga toch voor mezelf maar weer een afspraak maken, om er zeker mee aan de slag te blijven, want het is zonde om hem te laten liggen...

@ Deb: thank you. I've looked for the 'perfect' fabrics for a few years and then all of a sudden I found them. I'm working on the quilt for 5 years now, and the fabrics still don't bore me. I think I choose them well ;o)

@ Annelies: het is inderdaad zonde om hem te laten liggen. Zelfs al heb ik nog lang niet alle blokken af en zitten ze nog niet aan elkaar, vind ik het al een plaatje worden. Er is zoveel te zien in de quilt. Laat dat een goede motivatie zijn om hem weer op te pakken!

@ Irena: het is zeker een priegelwerkje. Maar elk blokje is een kunstwerkje en het is heerlijk om er naar te kijken en mee bezig te zijn.

@ Marjolein: er zijn veel mooie samplers, maar persoonlijk vind ik dit een meesterwerk. Jammer dat we niet meer weten over hoe Jane de quilt bedacht en gemaakt heeft...

@ Sonnia: thank you!

@ Birgitte: wat vooral zou helpen is dat ik hier gewoon aan zou doorwerken en de andere dingen opzij zou leggen. 1 quilt per keer. Maar daarvoor ontwerp ik zelf ook te graag, en een beetje afwisseling kan ook weer geen kwaad, toch? Hmz... 2 paar handen of 48 uur in een dag, dat zou toch een uitkomst zijn! ;o)

Nanske zei

Prachtwerk,he...

Zelf ben ik nog vast van plan om er eentje te gaan maken maar kan momenteel nog niet kiezen dewelke...
Vind ze allemaal super!
Veel succes verder met je supermooie blokken!
Groetjes,Nanske

Atelier Ullizee zei

De andere blokken zien er echt al geweldig uit!
Ik bewonder jou voor al die ijver!
Ondertussen heb ik me ook maar laten verleiden voor 'Winter in Blogland', want het hoort blijkbaar om aan verschillende projecten tegelijk te werken...

Ellie's Quiltplace zei

@ Nanske: er zijn inderdaad heel veel mooie. Ik vind deze vooral leuk door de combinatie van technieken (patchwork, appliceren). Maar ik ben er al jaren verliefd op en daarom verkies ik zelf deze boven de andere samplers. Maar wie weet... als de DJ af is...

@ Atlier Ullize: leuk dat je meedoet! En een beetje afwisseling tussen projecten kan geen kwaad. Zelf ben ik aan een aantal dingen tegelijk bezig, maar ik pas wel op dat het niet te veel wordt, want dan verlies ik overzicht.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...