13 april 2012

Over 'n Grote Aap en een doosje rozijntjes...


Terwijl ik aan de piramidequilt bezig was, kwam ik een stofje van Debbie Mumm tegen, met allemaal dieren erop. Het is oud, ik weet niet eens meer wanneer (en voor wat) ik het heb gekocht, maar het leek me leuk om een paar van de plaatjes in mijn quilt te verwerken. En terwijl elk dier een eigen plekje kreeg, herinnerde ik me ineens een verhaal. Ik heb het van Mams gehoord, want zelf was ik nog te klein om het me te herinneren, maar ik wil het je toch vertellen.
(de foto's zijn gedigitaliseerd van dia's. Ik ben het blonde meisje in de rode jas, niet echt in beeld, maar ja, in dit verhaal speelt de aap dan ook de hoofdrol ;o) )

While working on the pyramid quilt, I came across this Debbie Mumm fabric with animal print. It's old, I don't even remember when (or why...) I bought it, but I thought it would be nice to add some of the animals to the quilt. While giving each of the animals a place in the pyramids, I remembered a story Mams told me. I was only a little girl, and I don't remember it myself, but I thought it would be nice to share it with you.
(The pictures are taken from a reversal film, I'm the blond girl in the red coat, not really in sight, but well, it's the monkey that steals the show in this story ;o) )


Ik was ongeveer 3 toen we naar Ouwehands Dierenpark gingen. Terwijl we naar de gorilla's keken, kreeg ik van Mams een doosje rozijntjes - je weet wel, zo'n rood doosje met een zon-met-zonnebril erop. Ik was dol op rozijntjes, maar het bleek al snel dat ik niet de enige was...

I was about 3 years old when we went to the Zoo. While watching the gorilla's, Mams gave me a box of raisins for a snack - you know, the small red boxes with a sun-with-sunglasses on it. I loved raisins, but soon it appeared I wasn't the only one...


De grote mannetjesgorilla zat stil voor het raam, staarde me onafgebroken aan en had geen idee meer van de wereld rond hem. Toen, ineens, klopte hij op het glas, liep hij naar de hoek van het raam en wees naar... een piepklein gaatje onder het glas, net groot genoeg om de rozijntjes door te stoppen! Wie kan er nu zo'n beleefd verzoek weerstaan? En dus staken we één voor één de rozijntjes door het gaatje. En de grote aap? Die zat er heerlijk van te smullen :o)

The huge male gorilla sat silently at the window, watching me attentively for quite some time, forgetting all that happened around him. Then, all of a sudden, he knocked on the glass and then moved to the corner of the window and pointed to... a tiny hole under the glass, just big enough to put the raisins through! Well, one can't refuse such a polite request, and so we put the raisins through, one by one, and the big monkey had a real feast :o)


Fijn weekend! En mocht je plannen hebben om naar de dierentuin te gaan, vergeet dan niet een extra doosje rozijntjes mee te nemen ;o)

Have a nice weekend! And if you plan to visit the Zoo, don't forget to bring an extra box of raisins ;o)

14 opmerkingen:

Terray zei

:-))))))

marion zei

wat een prachtverhaal..........

carine zei

Hé wat leuk om van zo'n mooi verhaal te kunnen meegenieten, dank je wel hoor! Groetjes uit Brugge Carine-patchworkstar

quilting Jeannet zei

Ellen, wat een geweldig verhaal van die aap!Hoe kunnen wij mensen denken dat we een grotere intelligentie hebben dan dieren, anders misschien, maar groter??? (en beter....)

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een ontzettend leuk en lief verhaal.

Groetjes
Ines

Irena zei

leuk,ja zijn slimme dieren,veel liefs irena

Anoniem zei

Wat leuk en zo stoer van een klein meisje en een grote aap, ( wat zijn ze toch slim hé )
Je zou zo je achterkant van je piramide quilt vol kunnen schrijven met al die verhalen die je door de stofjes beleefd ;o)

fijn weekend ....

Guusje, zei

Wat een leuk verhaal is dit en je blokken daardoor nog meer bijzonder.

Ellie's Quiltplace zei

@ Allemaal: ik moet ook elke keer weer lachen als ik dat verhaal hoor. Wat een slim beest was dat. Hij keek maar naar die rozijntjes en wist precies wat hij wilde! :o)

Fien zei

Wat schattig.

Fijne Zondag.
..

Ineke zei

Wat een geweldig leuk verhaal!!!

Ann zei

Super om zo'n verhaaltje te lezen ... (en wat een slim dier)!

Hebben we niet allemaal dergelijke dingetjes die we ons later herinneren (door geluiden, geuren, ...)?

Anoniem zei

Nou zeg, wat een mooie herinnering.
Leuk om er ook foto's van te hebben.
Ik verbaas me ook over die slimme aap.

Ellie's Quiltplace zei

@ Fien, Ineke: :o)

@ Ann, Soyee: dit herinner ik me eigenlijk alleen van de verhalen van Mams. Maar het blijft leuk. Zie je die oogjes van die aap op de eerste foto. Geweldig :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...